Խնդրում եմ, որ աշխարհում խաղաղություն լինի

1069160_10201618828495746_1843537316_nԳրիգոր Արաբաթլյանը 11 տարեկան է, ծնվել և մեծացել է Հալեպում: Հայրը` Տեր Մաշտոցը, Հալեպի Սբ. Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցու ավագ քահանան է: Գրիգորի ավագ եղբայրը  ևս հոգևորական է: Տասնմեկամյա Գրիգորն արդեն մեկ տարի է սովորում է Բեյրութումª Մեծի Տանն Կիլիկիոյ Կաթողիկոսության Զարեհյան դպրևանքում: Դեռ յոթ տարի էլ շարունակելու է ուսումը: Իսկ այս տարի ամառային արձակուրդներին Գրիգորն առաջին անգամ եկել էր Հայաստան:

-Հոգևոր կյանքով ապրելու որոշումը քո՞նն էր, թե՞ հայրդ ու եղբայրդ են քեզ առաջնորդել:

-Իմ որոշումն էր: Ես դեռ 3-4 տարեկանից ծառայում էի եկեղեցուն: Քույրիկիս հետ հաճախ էի եկեղեցի գնում, ինձ դուր էր գալիս: Ես այդ միջավայրում եմ ծնվել մեծացել, հայրս էլ նպաստել է, որ եկեղեցու հանդեպ սերս էլ ավելի ամրապնդվի: Իմ ամբողջ շրջապատը եկեղեցում է ձևավորվել, ընկերներս բոլորն այնտեղից են: Ծառայության ընթացքում տեսա, որ ինձանից մեծերն ուսումը դպրևանքում են շարունակում, ես էլ ցանկացա սովորել այնտեղ: Սկզբում ծնողներս դեմ էին, ասում էին, որ դեռ փոքր եմ, հետո համաձայնեցին: Ես գիտակցում էի, որ էլ չեմ կարողանա խաղալ բակում, ազատ ժամանակ չեմ ունենա, բայց այդ ամենն ինձ հետ չպահեց:

— Ինչպե՞ս է սկսվում օրդ դպրևանքում, ի՞նչ եք անում օրվա ընթացքում:

— Առավոտյան 6:30 ենք արթնանում, գնում ենք ժամերգության, հետո նախաճաշում ենք, մի փոքր մաքրություն ենք անում ու սկսում ենք դասերը: Սերտողության ժամ էլ ունենք: Ազատ ժամանակ քիչ է լինում ու այդ ժամանակ խաղում ենք ընկերներով: Հիմնականում շախմատ ենք խաղում, սեղանի թենիս կամ ֆուտբոլ:

— Ի՞նչ առարկաներ եք անցնում, ո՞րն է քո սիրելի առարկան:

— Ծես, շարական (երգեցողություն), նկարչություն, աշխարհագրություն, մաթեմատիկա, պատմություն: Դասերը հայերեն, արաբերեն, ֆրանսերեն ու անգլերեն են դասավանդում:  Ամենաշատը շարականի դասերն եմ սիրում:

— Ծնողներդ Հալեպում են ապրում, դու սովորում ես Բեյրութում: Չե՞ս կարոտում:

-Կարոտում եմ, բայց դա ինձ չի ստիպում որոշումիցս հետ կանգնել: Ամեն շաբաթ հեռախոսով խոսում եմ նրանց հետ: Ամսվա մեջ մեկ անգամ թողնում են, որ իջնենք քաղաք, հանդիպենք մեր հարազատներին: Բայց ես ոչ մի անգամ չեմ տեսել ծնողներիս դպրևանքում սովորելուս ընթացքում, քանի որ Սիրիայում ընթացող պատերազմի պատճառով նրանք չենք կարող դուրս գալ երկրից, ես էլ չեմ կարող գնալ նրանց մոտ:

— Ովքե՞ր են ընկերներդ:Ինչո՞վ ես սիրում զբաղվել նրանց հետ:

— Բոլոր ընկերներս հայեր են: Երբ ազատ ենք լինում ու գնում ենք Բեյրութի հրապարակ` համակարգչային խաղեր ենք խաղում, զբոսնում ենք: Իսկ դպրևանքի բակում ֆուտբոլ ենք խաղում, սեղանի թենիս ու շախմատ: Ես շատ եմ սիրում ֆուտբոլ, նաև պարապմունքների եմ գնացել: Սիրածս ակումբը «Միլաննե  է, հավաքականը` Իտալիայի ընտրանին: Հիմա խաղերին չեմ հետևում, մեզ մոտ հեռուստացույց չկա, բայց աշխարհի առաջնությունն եմ ամենաշատը սիրում:

-Ո՞ր տոներն ես ամենաշատը սիրում: Ի՞նչ նվերներ ես սիրում ստանալ:

-Հայական ու հոգևոր բոլոր տոները սիրում եմ: Բայց երևի ծննդյանս տոնին ամենաշատն եմ սպասում: Շատ խաղալիքներ եմ նվեր ստացել ու բոլորի համար էլ ուրախացել եմ: Բայց ամենասիրելի նվերը եղբորս Գրիգոր Լուսավորչի Ելն ի Վիրապ տոնի առթիվ նվիրած թևնոցն է, որի վրա անունս է փորագրված:

— Ի՞նչ նախասիրություններ ունես: Ո՞րն է սիրելի գիրքդ, ի՞նչ երաժշտություն ես նախընտրում:

-Սիրում եմ կարդալ: Մեզ շատ են հանձնարարում գրեքր կարդալ: Սիրածս ստեղծագործությունը Մարլեն Էդոյանի ՙՀողի կանչը՚ գիրքն է: Ֆիլմեր այդքան էլ չեմ սիրում, եթե պարտադիր չէ` չեմ դիտում: Բեյրութում մուլտֆիլմ դիտելու հնարավորություն ու ժամանակ չկա, բայց Հայաստանում շատ եմ դիտում: Սիրածս մուլտը ՙRangers՚- ն է: Երաժշտության ասպարեզում շատ եմ սիրում Կոմիտասին, Շերամին, Սայաթ-Նովային:

-Ի՞նչ երազանք ունես: Ինչպիսի՞ն ես պատկերացնում ապագադ:

-Հորս կյանքի պես: Կամ քահանա կդառնամ, կամ վարդապետ: Բոլոր մտքերս ու երազանքներս հոգևոր կյանքի հետ են կապված:

-Ինչպիսի՞ն է կյանքը Հալեպաում:

-Պատերազմից հետո մի փոքր փոխվել է կյանքը Սիրիայում այդ թվում նաև հայերի համար: Հիմա ճնշվածություն կա: Իսկ մինչև պատերազմը մենք ազատ էինք ու հայ համայնքն այնտեղ շատ հզոր է: Հայերը հայերեն են խոսում, պահում են բոլոր ավանդույթները, հավատը: Հենց հայկական գաղութն է, որ հայերին պահում է Սիրիայում անգամ այս պատերազմական իրավիճակում:

— Առաջին անգամն ես Հայաստանում: Ի՞նչ էին քեզ պատմել հայրենիքիդ մասին: Արդարացա՞ն սպասելիքներդ:

-Շատ էին պատմել ու միայն լավ բաների մասին: Լավ տպավորություններ ունեմ: Երբ իջա օդանավից` օտարության զգացողություն չկար, զգում էի, որ սա իմ հայրենիքն է, շատ ուրախ էի: Բայց չէի ցանկանա մշտապես Երևանում ապրել, թեև շատ եմ հավանել:

Այստեղի իմ տարեկիցները շատ են տարբերվում Սիրիայի հասակակիցներիցս: Մի տեսակ հարգանք չկա դիմացինի նկատմամբ, վատ խոսքեր են օգտագործում: Անարդար են խաղում, խանգարում են մեկը մյուսին: Ամենաշատը դա ինձ դուր չեկավ:

-Որտե՞ղ ես եղել, ի՞նչն է ամենաշատը քեզ դուր եկել:

-Բոլոր կարևոր տեղերում եղել եմ: Գնացել եմ Սևան, տարբեր թանգարաններ, Մատենադարան, Հաղթանաի զբոսայգի, Էջմիածին, Հովհաննես Թումանյանի տուն-թանգարան, Ցեղասպանության թանգարան, Էրեբունու թանգարան, Պատմության թանգարան, Սարդարապատ, Տաթևի վանք և այլն: Ամենաշատը Տաթևն եմ հավանել: Ինձ շատ գրավեց հին հայկական գյուղական մշակույթը, որ ցուցանմուշներով ներկայացված է թանգարաններում: Երբ տեսա հայկական հին փայտե տների մանրակերտները` ցանկություն առաջացավ սեփական տունս կառուցելու և գյուղական կյանքով ապրելու:

-Ի՞նչ ես խնդրում Աստծուց քո աղոթքներում:

-Խնդրում եմ, որ աշխարհում խաղաղություն լինի: Ուզում եմ, որ այլևս պատերազմներ չլինեն: Եթե այնպես լիներ, որ խոսքս լսելի լիներ աշխարհին` կասեի, որ դադարեցնեն պատերազմները, քանի որ բոլորը հավասար են, նրանք էլ ընտանիք ու երեխաներ ունեն…

Անի Պետրոսյան

About Արևածաղիկ

Երեխաների հետ, երեխաների համար

Թողնել պատասխան

